Senandung Cinta Tuk Imamku




‎*UNTUKMU YANG KELAK AKAN BERTAHTA DIHATIKU *


Bismillahirahmanirrohiim

Wahai  bakal imamku....

Tidak ku dambangkan seorang pendamping yang sempurna
Cukup seorang pendamping yang mampu membimbing dan mendidikku

"Tidak kudambakan yang kaya raya
cukuplah punya tempat berteduh yang sederhana agar kita bisa membina mahligai kasih bersama....membangun harapan dengan cinta suci kita


Tidak ku dambakan pendamping yang gagah
cukuplah yang mempunyai hati yang tulus dan bersih dalam menyayangi dan mengasihiku
mendampingiku dalam suka duka bersama

bagiku aku hanya mendambakan
pendamping yang memahami tuntutan agamanya ,kehendak syari'atnya ,tegas dalam membuat keputusan,lembut dalam mendidik ....dan sabar dalam menghadapi fitrahku sebagai wanita


Duhai bakal imam dalam hidupku

aku bukanlah wanita yang sempurna seperti siti khadijah atoupun siti Aisyah.....aku hanya wanita biasa yang mempunyai kekurangan dan tidak sempurnaan



Aku tidak mempunyai harta maupun rupa
yang ku ada adalah agama yang telah dibekalkan oleh ibu dan ayahandaku
hanya itu yang kubawa kemanapun. aku pergi

walau aku mengecap pendidikan tinggi...
namun...itu tidak bermakna ku sempurna dimata lelaki...
ku juga perlukan didikan dan bimbinganmu duhai bakal pendampingku

Didiklah diri ini.....bimbinglah diri ..ini
agar menjadi mujahidah islam
bimbinglah diri ini agar menjadi penemanmu disyurga kelak
bimbinglah diri ini agar menjadi ibu yang mampu melahirkan mujahid dan mujahidah yang sholeh dan sholeha


Aamiin Allahuma Aamiin



Description : Senandung Cinta Tuk Imamku
Rating : 9 of 10
Reviewer : Unknown
ItemReviewed : Senandung Cinta Tuk Imamku

0 komentar:

Post a Comment